Expansiunea mașinilor electrice continuă în România: cum se poziționează acestea față de cele diesel

de: Andrei Tilimpea
09 11. 2021

Raportul Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România privind vânzările de autoturisme din ultima lună arată că, pentru a doua oară consecutiv, românii au cumpărat mai multe mașini electrificate decât diesel.

Tendința de electrificare a pieței auto românești devine tot mai evidentă. Toamna aceasta, în România au fost comercializate 1.951 de autoturisme electrice și hibride și doar 1.434 diesel.

Trendul început în urmă cu două luni continuă să crească. Astfel, înmatriculările de vehicule electrice și hibride noi le-au depășit pe cele de mașini diesel. Mai exact, în a noua lună a anului au fost vândute la noi 1.433 de mașini cu sisteme de propulsie 100% hibride sau 100% electrice și doar 1.243 alimentate cu motorină.

Astfel, dacă în august cota de piață a dieselului din totalul pieței de mașini noi era de 18,9%, iar în septembrie aceasta s-a redus la 14,1%, în octombrie indicatorul s-a situat la 15,1%. Creșterea ponderii mașinilor diesel în octombrie față de septembrie nu înseamnă că vânzările de mașini alimentate cu motorină revin în creștere ci că scade tot mai drastic și segmentul mașinilor alimentate cu benzină.

Motoarele clasice pierd teren în fața valului verde

Acest detaliu este vizibil dacă ne uităm la evoluția vânzărilor de mașini electrice și hibride. În vară acestea reprezentau doar 12,4% din totalul pieței auto, la începutul toamnei cota lor urca la 16,2%, pentru ca luna trecută să ocupe 20,5%.

După primele zece luni din 2021, 66,9% din totalul de 96.742 de autoturisme vândute în România au fost alimentate cu benzină, 20,3% diesel, iar 12,8% electrificate. Ritmul în care se extinde fenomenul electrificării în piața auto de la noi este unul fulminant dacă avem în vedere că după primele zece luni din 2020 mașinile electrice și hibride reprezentau doar 6,6% din piață.

Datele APIA arată că liderul vânzărilor de mașini 100% electrice este, după primele zece luni din 2021, marca Volkswagen, urmată de Dacia și Hyundai . În privința vânzărilor de mașini hibride cu încărcareplug-in hybrid, clasamentul este condus de Mercedes-Benz, BMW și Hyundai.